Tuesday, July 21, 2009

Gambar Penternak Sohor!




Salam Perpaduan dunia serama!




Seperti yg SK pernah nyatakan sebelum ni, bermulalah paparan foto peminat dn penternak yg pernah SK kenali. Ada antaranya telahpun mencipta nama yang gah dn ada juga yg baru berjinak-jinak dlm pemeliharaan dn penternakan. Tak kisahlah, bagi SK semua sama jer. Minat kita serupa, suka membela dan membelai haiwan kesayangan yang dikenali sebagi SERAMA.

Foto di atas ialah SK bersama salah seorang penternak yang tersohor dan dikenali dengan jenama 'Lawi Emas'. Inilah Dr.Haji Jaafar (yg bermisai, janggut dan jambang comel tu!) Satu ketika dulu sgt terkenal dgn aymnya yg bernama 'Sri Maharaja'. Hari ni aym2 beliau pun makin hebat. Reban beliau di Bandar Baru Bangi nmpak simple jerr tp aym yg kuar...sampai tk sempat penuhi permintaan peminat yg inginkan hasil rebannya.


Foto yg satu ni pulak adalah dua org pnternak yg terkenal juga terutama di pantai barat Sabah. Gambar ni SK ambik ketika berkunjung ke reban salah sorang dpd mereka di daerah Papar. Tengoklah tu, dengan pakaian formal (baru balik mengajar bah!)...terus je ke reban .

Yg berseluar hitam tu Cikgu Ismail dn yg sebelahnya tu Cikgu Putra. Mereka ni geng keras, dn sama2 sering mengungguli pertandingan.

p/s: Sori ckg Mail, gmbar lama ni. Tp ok jgk mengimbas semula wajah beberapa tahun lepas kan...

No comments:

Post a Comment